Ja, vi elsker dette landet

Jeg måtte ta en liten diskusjon med meg selv i forhold til feiring av 17.mai og ble enig, - med meg selv.

17.mai er barnas dag, det er opplest og vedtatt. Det er superhyggelig å gå i tog med barna eller barnebarna (for de som har det). Folk er pyntet og blide, det er tog, korps, flagg, pølser, kake og is. Det er en festdag der vi feirer landet vårt og hvor heldige vi er som bor i Norge i den tiden vi lever i;

Ja, vi elsker dette landet,
som det stiger frem,
furet, værbitt over vannet,
med de tusen hjem.
(Tekst: Bjørnstjerne Bjørnson)



Som mammaen til Inger-Marlen sier; "Husk alltid å feste bunadsveska med en sikkerhetsnål, - for sikkerhetsskyld!!"



Når vi tar med oss bunadene våre og drar på tur, så er det med stor respekt og kjærlighet til det furede og værbitte landet vårt at vi feirer grunnlovsdagen, på vår måte. Se på bildene som florerer i sosiale medier etter 17.mai; folk viser fram den ene vakre naturperlen etter den andre, vifter med flagget og noen drar med seg bunaden til topper og fjorder for å lage et kult bilde.



Det er gøy, folk har fri fra jobb og koser seg, det er masse flotte bilder, det er rødt, hvitt og blått i kontrast til snødekte fjell eller grønne enger.



Fotografen Trond gikk skikkelig inn for fotooppdraget han ble pålagt.




Uæææææææææ 😲



Etter å ha gått i nesten like mange 17.mai-tog som jeg har fylt år, og etter at barna mine ikke er barn lengre, så har jeg nå for andre gang dratt på tur på 17.mai. I fjor var det en kort, liten fjelltur, i år ble det båt- og grilltur til Ytterkåven i Altafjord.



17.mai-bufè først og så kakebord som seg hør og bør på 17.mai. 



Gratulerer med dagen Norge! <3   
Skinner om kapp med sola, til hverdags og på festdager ☀💖


Gammel bålplass i Ytterkåven i Altafjorden

Tror mamsen også har lyst på røkt og bålstekt reinkjøtt.


Min fine guddatter Ellen i Luhkka (som jeg har sydd til henne).
Takk til alle flotte fotomodeller og turvenner for en nydelig nasjonaldag💓




hits

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Herremåltid med elgkjøtt

EXCELLENTE BRETON TIA

Sørøya i allslags vær