Treningsdagbok

Jeg har, for første gang i mitt liv, begynt å skrive treningsdagbok.
Jepp, helt sant.

I min toppidrettskarriere (altså som nevnt tidligere, så var det da jeg var på toppen av mitt aktivitetsnivå fysisk, sånn i 15-årsalderen), så syntes jeg aldri at det var nødvendig å føre treningsdagbok. Vi fikk jo i oppgave å gjøre slikt på handballen og på videregående, men jeg tok det vel bare sånn passelig seriøst. Men nå altså, så kjente jeg at jeg måtte ta treninga på litt mer alvor. Jeg har tross alt tenkt å delta i NM i nordisk trap (NT) i St. Hans-helga og har derfor prøvd å trene litt mer bevisst. Jeg har prøvd ut råd jeg får, forkastet noe og prøvd å fokusere på annet. Jeg holdt liksom på å vingle i alle retninger, stå slik, hold slik, nei ikke slik, heller litt mer til venstre osv. osv, så skjerpings måtte til.

Etter en drittserie, så kan en kopp kaffe og et ekorn i treet være OK avledning.


I det siste har jeg trent så ofte jeg har hatt anledning og har skrevet opp hva som funket og ikke funket, hva jeg bare MÅ gjøre og hva jeg ikke må finne på å gjøre flere ganger. Treningsdagbok er vel å ta litt i, men jeg har notert på notat på telefonen i alle fall og har kommet fram til disse reglene for meg selv:


Det blir noen serier på banen nå for tiden.

Regel nr. 1 i min nyopprettede treningsdagbok er: Ikke lytt til råd fra alle sammen!
Folk er med aller beste velvilje kjempeflinke til å hjelpe og til å komme med gode råd. Problemet er bare at mange av rådene spriker i ulike retninger, så man blir klin koko forvirret til slutt. Jeg har bestemt meg for å lytte til et par-tre rådgivere som har peiling. Ikke flere. 



Mr. Gunstock himself in action på Gunstock-stevnet i Alta. Når man har skutt selv, så er man med på å dømme neste lag.

Regel nr. 2: Tren nok til å automatisere bevegelsene, så kjennes det ut som om man har god tid til å plassere skuddet der det skal være.
Tørrtren hjemme på montering og bevegelse, det er definitivt billigere enn å bare trene på bane. Men, drittttttkjedelig, så det gjør jeg uhyre sjelden.

Regel nr. 3: Begynn å tørrtrene hjemme på montering, hjemlet i regel nr. 2!

Regel nr. 4: Kinnkontakt HVER gang!!!
Denne regelen henger sammen med regel nr. 2 og 3 😏.


Ønskeliste til julenissen: Kolbe fra Gunstock. Please, please, please!!



Regel nr. 5: Gå ordentlig opp i framover-duer og bom foran på sideduene!
Jadajoda. Skal jo det da.... Men, når resten går på automatikk, man har kinnkontakt og har trent noen tusen skudd, så skal det i teorien kjennes ut som om man har god tid til å plassere skuddet der det skal være. Av og til er jeg i god flyt og det kjennes slik ut, men jeg er bare så sykt ustabil. Det svinger så inni hampen. ARGH!!!



Konkurranse-hagla mi.
Regel nr. 6: Tren uten å telle antall bom.
Erfaring viser at det klarer jeg best når jeg trener alene på banen.


Skudd i premier på stevner kommer godt med.


Regel nr. 7: Hold fokus gjennom hele serien!

Når jeg skyter en hel serie, så må jeg holde fokus og ikke begynne å tenke på jobben, barna, telefonsamtalen i sted eller begynne å tenke at nå ligger jeg an til å fylle hele serien. Det er for øvrig det verste man kan gjøre tror jeg. Det er å be om å bomme på siste skudd!!! I går prøvde jeg meg på å nynne litt på en melodi for å holde fokus og det kjentes som det funket. Snakk om tøyseerfaring, men hodet mitt er sikkert ikke utrustet til både å tenke og synge på en gang, så da holdt jeg meg avslappet og fokusert.    






Regel nr. 8: Revurder regel nr. 7!
Regel nr. 7 funket ikke i dag:-( Men ikke fokuser på bommene. Alle sier det svinger, så i slike tilfeller er det nyttig å overse regel nr.1 og ta i mot all oppmuntring som blir tilbydd!  



Jeg rykket tilbake til start og måtte teste hvordan jeg traff ved vanlig montering (hvordan kolben ligger mot kinnet).


Regel nr. 9: Ha det gøy!
Dette er fritid, det er et flott miljø og denne frøkenen har moderate ambisjoner på haglebanen. Jeg skal bli flinkere, jeg skal bli jevnere og jeg skal treffe de derre rypene til høsten!!!   















#jegertrap #hagle #Beretta # Nordisk trap #jakt #friluftsliv #NJFF #jentersomskyter #Altajffdamegruppa






hits

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Herremåltid med elgkjøtt

EXCELLENTE BRETON TIA

Sørøya i allslags vær