Refleksjoner fra baksetet

Er baksetepassasjer på tur hjem fra fylkesstyremøte i Finnmark JFF. Flott det! Har rigget meg med kaffe og strikketøy. Pink Floyd på anlegget blir litt langtekkelig for min smak, men har jo til og med på CV’en å ha vært på «Pink Floyd»-konsert så nynner pliktskyldig med. Anførselstegn fordi det strengt tatt bare var Roger Waters fra PF, med nytt band.
Indre riksvei fra Karasjok på tur mot Alta

Uansett, det var ikke det jeg skulle skrive om her og nå. Vil bare komme med framsnakking av foreningsarbeid. På generell basis så er det frivillige arbeid ekstremt rotfestet i landet vårt. Noen lønnes når oppgavene blir svære, og det skulle bare mangle, men stort sett driver vi på fordi vi føler at det er viktig/gøy/givende/nødvendig. Når man tar på seg verv er det fordi man er interessert i feltet, av helt private grunner, ikke pålegg fra sjefen eller kona/mannen, og de menneske man møter gjennom dette er folk med samme interesseområde.

Nå har jeg altså vært to dager på «Utenlandstur», i Karigasniemi, 200 meter over finskegrensa. To dager sammen med folk som er interessert i det jeg også er, jeg får være med på å rette kikkertsikte (faguttrykk) mot det jeg mener er sentralt, diskutere og bryne meninger, og så være sosial sammen med hyggelige folk.

Takk for flott møte og fortsatt fin helg der ute!
Nå blir det hytta resten av helga og forhåpentligvis kommer det en rev på lokking.

#friluftsliv
#jaktogfiske
#njff

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Herremåltid med elgkjøtt

EXCELLENTE BRETON TIA

Sørøya i allslags vær