Julegave fra GjensidigeStiftelsen

Sist torsdag ble jeg invitert på kaffe i lunsjpausen. Kirsti møtte meg utenfor jobb og vi strenet inn på en av restaurantene i byen.

Det var veldig mye folk i lokalet, og det gikk noen sekunder før jeg koblet Kirsti (som jobber på Gjensidige), Vegard fra Gjensidige, Gjensidige-vestene og lokalavisene: Alta JFF har søkt om økonomisk støtte fra GjensidigeStiftelsen. Jeg måtte forte meg å rulle opp hakesleppet da Finnmark Dagblad skulle til å ta bilde av måpingen.

Vi fikk 200.000,-!! Tohundretusenkroner! Det er sykt mye penger for en lokalforening. Juhu! Som en del av satsinga vår på å rekruttere ungdom til aktivitetene våre, så starter vi våren 2020 opp med Jaktskytterskole. Vi har som mål med det å bidra i lokalsamfunnet til gode fritidsaktiviteter for ungdom, å rekruttere til jaktskyttergrenene i JFF og å gjøre ungdommen bedre rustet for sikker og human jakt. NJFF varsler at mange unge tar jegerprøve, men ikke kommer seg ut på jakt. Det skal vi forsøke å gjøre noe med og ved hjelp av pengegaven er vi på god vei mot realisering av planene. Det er enda et stykke igjen før vi har finansiert oppstart av Jaktskytterskolen og flørting med næringslivet står på agendaen:-)

Lenke til artikkelen i Altaposten

#friluftsliv
#jaktogfiske
#jaktskytterskole
#GjensidigeStiftelsen

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Herremåltid med elgkjøtt

EXCELLENTE BRETON TIA

Sørøya i allslags vær